آموزش طلاسازی سلطانی

آموزش طلاسازی

آموزش طلاسازی سلطانی

آموزش طلاسازی

حلقه پلاتین یا حلقه طلا سفید



حلقه پلاتین یا حلقه طلا سفید 

chetor : بر کسی پوشیده نیست که پلاتین برای مدت طولانی به‌عنوان سخت‌ترین و بادوام‌ترین فلز برای جواهرات توصیف‌شده است. بیایید کمی بیشتر به این ایده بپردازیم. درواقع در نحوه برخورد پلاتین و طلا با خراش‌های سطح تفاوت وجود دارد

هنگامی‌که پلاتین خراشیده می‌شود، پلاتین از یک مکان روی حلقه به مکان دیگر منتقل می‌شود و چیزی به نام پوشش پتینه ایجاد می‌شود. این نوع پرداخت جواهرات شما را شبیه یک عتیقه می‌کند.

فلز پلاتین را می‌توان با پولیش در جای خود جابجا کرد زیرا درواقع مانند طلای سفید فلز را از دست نمی‌دهد. دوام پلاتین یکی از مهم‌ترین ارزش‌های آن به‌عنوان یک فلز گران‌بها است. این به نگه‌داشتن سنگ‌های قیمتی در جای خود برای تمام عمر کمک می‌کند. درواقع، شاخک‌های پلاتین اغلب در حلقه‌های ساخته‌شده از فلزات کم‌دوام مانند طلای سفید استفاده می‌شوند.

ازآنجایی‌که پلاتین قادر است خراش‌ها و ساییدگی‌های بیشتری را تحمل کند، یک انگشتر پلاتین مردانه می‌تواند برای سال‌ها دوام بیاورد. انگشتر پلاتین به‌راحتی دوباره شبیه به نو می‌شوند و در صورت تغییر به‌راحتی می‌توان اندازه آن‌ها را تغییر داد یا ترمیم کرد.

فرق بین پلاتین و طلای سفید چیست ؟ یک تصور غلط رایج این است که طلای سفید و فلزات پلاتین اساساً در طول زمان عملکرد یکسانی خواهند داشت زیرا در زمان خرید یکسان به نظر می‌رسند. با این مطلب از سایت مهدی میرزایی همراه باشید.

طلای سفید یک فلز سفید زیبا است و ما اغلب آن را توصیه می‌کنیم، اما هر مصرف‌کننده باهوشی باید با بالا رفتن عمر استفاده برخی از معایب این فلز را بداند. یک قطعه طلای سفید طلای خالص نیست.


پتانسیل هایپوآلرژنیک


هنگام مقایسه فلزات، باید به این فکر کنید که این فلز می‌تواند پوست شما را تحریک کند یا باعث واکنش آلرژیک شود. فلزات ضد حساسیت با به حداقل رساندن مواد محرک احتمالی به کاهش احتمال واکنش آلرژیک کمک می‌کنند.

پلاتین درواقع تنها فلز گران‌بهای ضد حساسیت واقعی است که می‌توانید بخرید، زیرا 95 درصد خالص است. ازآنجایی‌که طلای سفید از ترکیبی از فلزات ساخته‌شده است، برخی از این فلزات اگر حساسیت خاصی داشته باشند به‌راحتی می‌توانند پوست افراد را تحریک کنند. اگر از هر یک از این آلرژی‌ها آگاه هستید یا مشکوک به داشتن آن هستید، پس از پلاتین استفاده کنید.

 

حقایقی در مورد پلاتین


پنجاه سال پس از کشف پلاتین در آمریکای جنوبی و تحقیقات اولیه تعدادی از دانشمندان فرانسوی، آلمانی، سوئدی و انگلیسی در مورد خواص آن، متوجه نشدند که پلاتین بومی موردبررسی آن‌ها حاوی عناصر دیگری نیز است.


تاریخچه استفاده از پلاتین در حلقه


احتمالاً قدیمی‌ترین نمونه کارشده از پلاتین مربوط به تابوت مصر باستان در قرن هفتم قبل از میلاد است که در تبس کشف و به ملکه شاپناپیت تقدیم شده است. در غیر این صورت، این فلز تا دو هزار سال آینده در اروپا و آسیا ناشناخته بود، اگرچه در سواحل اقیانوس آرام آمریکای جنوبی، افرادی وجود داشتند که می‌توانستند پلاتین را کار کنند، همان‌طور که توسط کالاهای دفن با قدمت 2000 سال نشان داده‌شده است.

در سال 1557 یک محقق ایتالیایی به نام ژولیوس اسکالیگر درباره فلزی از آمریکای مرکزی اسپانیا نوشت که نمی‌توان آن را ذوب کرد و بدون شک پلاتین بود. سپس، در سال 1735، آنتونیو اولوآ با این فلز کنجکاو روبرو شد، اما هنگامی‌که به اروپا بازگشت، کشتی او توسط نیروی دریایی سلطنتی تسخیر شد و او در لندن به پایان رسید. در آنجا، اعضای انجمن سلطنتی بیش از همه علاقه‌مند به شنیدن در مورد فلز جدید بودند، و در دهه 1750، پلاتین در سراسر اروپا گزارش و موردبحث قرار گرفت.

 

 

Platinum Jewelry

Tiffany Our elegant platinum jewelry elevates day and evening looks alike. Explore our classic and contemporary designs, from platinum rings to platinum earrings, necklaces and bracelets—all sure to stand the test of time.

 

Book an In-store or Virtual Appointment

Tailored just for you, our in-store and virtual appointments are designed to make your day easier. Whether you need help finding the perfect gift, celebrating an upcoming milestone or jewelry styling advice, we’re here to help.




منبع :طراحی اسم طلا شیدا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد